Jak założyć biuro nieruchomości – w 3 krokach

01/05/2021

Zdjęcie: Jak założyć biuro nieruchomości – w 3 krokach

W tym poradniku dowiesz się jak założyć  biuro nieruchomości. Poznasz podstawowe aspekty formalno-prawne potrzebne do uruchomienia agencji nieruchomości. Zakładanie biura nieruchomości to proces, który składa się z kilku niezbędnych etapów, dzięki którym prowadzenie firmy będzie możliwe.

Jak otworzyć biuro nieruchomości?

Agencję nieruchomości otwieramy dokładnie tak samo jak każdą inna firmę. Natomiast za nim przejdziemy do otworzenia i uruchomienia biura nieruchomości powinniśmy zastanowić się co jest nam potrzebne do sprawnego uruchomienia działania naszej agencji nieruchomości.

Kilka istotnych kwestii wymaga naszego starannego przygotowania, żeby proces uruchomienia  biura odbył się bez zbędnych komplikacji.

Jest to również moment, żeby zastanowić się czy warto otworzyć biuro nieruchomości w naszej aktualniej sytuacji.

Odpowiedz na to pytanie przygotowałem w dalszej części artykułu.

Chcemy otworzyć biuro nieruchomości i co dalej? Potrzebujemy pomysł na nasze biuro oraz plan działania, dzięki, któremu nasze biuro zacznie zarabiać.

Czyli potrzebujemy biznes plan na nasze biuro nieruchomości.

Biuro nieruchomości a biznes plan – czy jest potrzebny

Każda działalność gospodarcza poprzedzona jest koncepcją i pomysłem, który często choć  nie zawsze przeradza się w konkretny plan działania.
Dokładny biznes plan na biuro nieruchomości może nam ułatwić proces uruchomienia biura oraz może skrócić czas kiedy zaczniemy generować przychody dzięki, którym pokryjemy bieżące koszty prowadzenia agencji nieruchomości.

W naszym przypadku wystarczy wiedza jakie kroki należy podjąć oraz w jakiej kolejności, które zostaną ubrane w określone ramy czasowe i podzielone na poszczególne zadania. I to będzie nasz własny biznes plan.

Jak założyć własną agencję nieruchomości?

Jak wspomniałem wyżej do założenia biura nieruchomości potrzebny jest plan działania. W tym poradniku  znajdziesz informacje dzięki którym przygotowanie własnego biznes planu na biuro nieruchomości będzie łatwiejsze.

Na tym etapie warto pomyśleć o określonym modelu działania naszego biura nieruchomości. W tym celu warto jest przeprowadzić solidna analizę rynku, żeby poznać aktualną konkurencje oraz ich specjalizację.

W trakcie szczegółowej analizy zyskujemy informacje, dzięki którym podjęcie decyzji czy warto jest uruchomić własne biuro będzie łatwiejsze. Poniżej zwracam uwagę na to jakie pytania powinniśmy sobie zadać przed uruchomieniem biura, żeby ostatecznie nabrać pewności do działania i dopracować nasz biznes plan.

Przede wszystkim czy warto założyć swoje biuro nieruchomości?

Odpowiedz na to pytanie może różnić się w zależności od:

  • naszego doświadczenia w pracy jako agent nieruchomości
  • naszego doświadczenia w działalności operacyjno-administracyjnego agencji nieruchomości
  • warsztatu naszych szkoleń specjalistycznych oraz sprzedażowych
  • doświadczenia w procesie rekrutacji
  • dostępnego budżetu na uruchomienie
  • naszego biznesplanu na biuro nieruchomości – co za tym idzie określonego modelu działania biura oraz jego specjalizacji w lokalnym rynku
  • liczby aktywnych biur nieruchomości na  lokalnym rynku
  • dostępnych inwestycji deweloperskich w trakcie realizacji
  • oraz podaży ofert nieruchomości na lokalnym rynku

Wszystkie wymienione czynniki mogą istotnie wpłynąć na udzielenie odpowiedzi na postawione przez nas pytanie „czy warto”.

Biuro nieruchomości w praktyce

Patrząc z mojego aktualnego doświadczenia uważam, że warto jeśli mamy wiedzę i kompetencje w wyżej wymienianych aspektach  (albo mamy dostęp do kompetencji osób z którymi będziemy współpracować) ponieważ:

  • W pośrednictwie nieruchomości koszty działalności operacyjnej są stałe. Dzięki czemu zwiększając przychody zwiększamy tym samym nasz zysk.
  • W pośrednictwie działa zasada „efektu kuli śnieżnej”. Raz dobrze wykonana praca pracuje na nas przez cały czas. Rozwiązując problemy naszych klientów zyskujemy zaufanie i dostęp do rekomendacji oraz poleceń. Co powoduje z czasem, że koszty na reklamę i marketing mogą być stałe, a pozyskujemy coraz więcej nowych klientów.
  • Zdobywając doświadczenie i wiedzę o lokalnym rynku nieruchomości trafiamy systematycznie na okazje inwestycyjne i nieruchomości generujące znacznie większy zysk z pośrednictwa niż inne oferty. Jest to możliwe dopiero na etapie, w którym płynnie poruszamy się po runku nieruchomości, mamy kontakty i dostęp do klientów poszukujących.
  • Nasi współpracownicy agenci nieruchomości zyskują z czasem wiedzę i kompetencje dzięki którym systematycznie generują sprzedaż na określonym poziomie. Dzięki czemu zarabiamy więcej przy tym samym nakładzie czasu i finansów.
  • Nasza baza ofert nieruchomości powiększa się systematycznie i zaczynamy pracować na naszych ofertach bardziej niż na ofertach konkurencji. Ponieważ mamy większa bazę własnych ofert możemy dostarczyć klientom mieszkania z naszej oferty. Dzięki czemu zarabiamy więcej.
  • Większa baza to dostęp do dodatkowych klientów, którzy dzwonią na nasze oferty.  Co powoduje, że zarabiamy jeszcze więcej.
  • Oraz ostatnia istotna kwestia to zdobyta wiedza o tym jak się reklamować i pozyskiwać klientów. W naszym biurze na samym początku potrzebowaliśmy 16 miesięcy, żeby wypracować skuteczne metody pozyskania klientów. Ten czas był potrzebny na zdobycie wiedzy i przetestowanie dostępnych rozwiązań. Dziś wiemy na czym się skupiać i systematycznie monitorujemy skuteczność podejmowanych przez nas działań. To właśnie powoduje, że mamy więcej czasu na prace z klientami.
  • Wraz z przypływem zadowolonych klientów ponawiają się opinie, które przyciągają dodatkowych nowych zainteresowanych nasza pomocą klientów.

Dlatego dzisiaj wiem, że warto jest otworzyć własne biuro, ponieważ z czasem zyskujemy przewagę i możliwość systematycznego zarabiania pieniędzy mniejszym nakładem pracy.

Ostatecznie na tym etapie mamy realny wpływ na to ile zarabiamy.

Jakie są wymogi formalne założenia biura nieruchomości?

Wymogi formalne założenia agencji nieruchomości sprowadzają się do kilku aspektów techniczno-prawnych, o których napisałem kilka słów poniżej. Naszą przygodę zawsze zaczynamy od założenia firmy pod którą będziemy świadczyć usługi dla klientów. W tym celu wybieramy najlepszą dla nas formę prowadzenia działalności.

Jaką wybrać? Od czego zacząć i jaka forma prawna firmy sprawdzi się w naszym przypadku?

Jaką formę działalności gospodarczej wybrać 

Zaczynamy od wyboru naszej formy prawnej firmy. Mamy kilka dostępnych możliwości prowadzenia własnej działalności. Wybór odpowiedniej formy prawej związany jest stricte z naszym przygotowanym biznes planem na biuro nieruchomości. Poniżej zwracam uwagę na to, która forma działalności sprawdzi się z zależności od naszych potrzeb oraz możliwości finansowych.

W rozważaniach weźmy pod uwagę dwa przypadki.

  1. Gdy nowo upieczony agent chce prowadzić działalność na własną rękę.
  2. Gdy agent nieruchomości chce założyć biuro nieruchomości i zatrudnić doradców nieruchomości.

Agent nieruchomości na własnej jednoosobowej działalności?

Jeżeli jest to nasza pierwsza firma i pierwsze biuro nieruchomości oraz planujemy zacząć pracę w maksymalnie 1-2 osobowym zespole to właśnie założenie firmy w formie jednoosobowej działalności może być dla nas dobrym rozwiązaniem. Jest to ściśle związane z niższymi kosztami uruchomienia firmy oraz jest to związane ze sposobem rozliczania naszego wynagrodzenia z Państwem (chodzi o podatki 🙂 ).

ZUS – mniejszy ZUS dla nowych działalności

Pierwszym istotnym czynnikiem to dostępny preferencyjny ZUS dla świeżo upieczonych właścicieli jednoosobowej agencji nieruchomości. Mając opłacony ZUS jesteśmy ubezpieczeni. Korzystając z jednoosobowej formy prowadzenia działalności obniżamy również koszty obsługi księgowej. W przypadku działalności gospodarczej w formie spółki z ograniczoną odpowiedzialnością również jesteśmy zobligowani płacić ZUS jeśli jesteśmy jedynym udziałowcem (wspólnikiem) w naszej firmie.

Ile wyniesie ZUS w przypadku naszej działalności dowiesz się w dalszej części poradnika.

Stale koszty działalności biura nieruchomości

Do stałych kosztów jednoosobowej działalności możemy zaliczyć na początek:

  • mniejszy preferencyjny ZUS
  • mniejsze koszty za obsługę księgową
  • oraz koszty utrzymania i funkcjonowania biura, które mogą się różnić w zależności od naszych potrzeb

Jak ma się prowadzenie jednoosobowej działalności do podatków, które płacimy od wygenerowanej sprzedaży? Ponieważ celem samym w sobie jeśli chodzi o założenie własnego biura nieruchomości jest właśnie niezależność finansowa  –  to powinniśmy być świadomi, że od każdej wygenerowanej sprzedaży płacimy podatki.

Co czyni prowadzenie firmy w formie jednoosobowej działalności gospodarczej wyjątkowym?

Jeden podatek dochodowy – od dochodów

Sposób rozliczenia podatku dochodowego w jednoosobowej działalności gospodarczej czyni ją wyjątkowym. Ponieważ to co zarobimy jest pomniejszone o należy podatek dochodowy, który wyliczany jest:

Przychód – koszty prowadzenia działalności gospodarczej = dochód z prowadzonej działalności x określona stawka podatku dochodowego

Po podatku mamy kwotę, którą możemy dysponować na własny użytek. Sytuacja wygląda nieco inaczej w przypadku spółki z  ograniczoną odpowiedzialnością o czym napisałem w dalszej części tego poradnika.

Zwolnienie z podatku VAT do określonego poziomu obrotów

Ważną kwestią przy zakładaniu nowej działalności jest możliwość skorzystania ze zwolnienia z podatku VAT. Zwolnienie z podatku VAT ma limit obrotowy, który po osiągnięciu przez biuro nieruchomości automatycznie obliguje do rejestracji jako czynny płatnik VAT. Aktualne limity obrotowe zwolnienia z podatku VAT na dany rok możemy sprawdzać przeglądając aktualizację na rządowej stronie poświęconej po podatku VAT.

Podsumowując jednoosobowa działalność gospodarcza jest idealnym rozwiązaniem na start dla osób, które:

  • dopiero zaczynają swoją przygodę z własną działalnością gospodarczą. Zyskujemy dostęp do preferencyjnego ZUSu.
  • korzystamy z prostej formy podatkowej, która jest zrozumiała i czytelna dla każdego.
  • mamy niższe koszty obsługi księgowej w porównaniu do spółki zoo.
  • możemy założyć firmę w kilkanaście minut i już praktycznie następnego dnia działać. Pod poniższym linkiem znajdziesz informację o tym jak założyć jednoosobową działalność gospodarczą.

Biuro nieruchomości w formie spółki z ograniczoną odpowiedzialnością 

Moja odpowiedź może być oczywista – to zależy.  Wybór odpowiedniej formy prawnej powinien zostać uwzględniony w naszym biznesplanie – który zakłada  nie tylko uruchomienie naszej działalności.

Biznesplan na biuro nieruchomości powinien zakładać rozwój, zwiększenie przychodów, zatrudnienie nowych pracowników i ewentualną ekspansję – na kolejne oddziały.

Wówczas patrząc z tej perspektywy łatwiej jest wypowiedzieć się co do wyboru określonej formy prowadzenia działalności.

Poniżej podzielę się kluczowymi spostrzeżeniami, które czynią spółkę zoo ciekawym rozwiązaniem:

  1. W spółce zoo odpowiedzialność wspólników odnosi się do kapitału zakładowego spółki, który pokrywany jest przy jej założeniu. W przypadku jednoosobowej działalności odpowiadamy całym swoim majątkiem w  sytuacjach, których rozprawa sądowa potoczyłaby się na naszą niekorzyść. Oczywiście mamy do dyspozycji w pierwszej kolejności ubezpieczenie OC naszej działalności pośrednictwa.
  2. W przypadku dwóch wspólników w spółce zoo jesteśmy zwolnieni z obowiązku płacenia składek na ZUS – mam na myśli składki ZUS wspólników, a nie pracowników zatrudnionych na umowę zlecenie czy umowę o pracę.
  3. Aktualnie podatek CIT jest na tyle niski, co czyni dodatkowo tą formę płacenia podatków od dochodów spółki jeszcze bardziej atrakcyjnym niż kiedyś.
  4. W nowej spółce zoo możemy również skorzystać ze zwolnienia z rejestracji jako czynny podatnik VAT – do momentu przekroczenia zwolnionego progu obrotu.

Warto mieć na uwadze, że prowadzenie spółki zoo jest bardziej kosztowne. Przede wszystkim jesteśmy zobligowani do prowadzenia pełnej księgowości.

Sposób wypłacania środków wspólników różni się również od jednoosobowej działalności. Wynagrodzenie możemy wypłacać w formie dywidendy lub pensji z powołania członka zarządu.

Spółkę zoo możemy zarejestrować online korzystając z poniższego linka.

Jaki PKD działalności wybrać do prowadzenia biura nieruchomości?

Podczas rejestracji firmy poza adresem wskazujemy również przedmiot naszej działalności, który określony jest kodem PKD.  Jest to skrót od Polskiej Klasyfikacji Działalności.

Wybór właściwego numeru PKD ma znaczenie, ponieważ odpowiedni numer jest podstawą do wystawienia faktury za usługę pośrednictwa w obrocie nieruchomościami.

Poniżej wymieniłem główną klasę numeru PKD związanego z prowadzeniem biura nieruchomości oraz działalnością na rynku nieruchomości.

 Kupno i sprzedaż nieruchomości na własny rachunek – 68.10.Z

Numer PKD jest bezpośrednio związany z działalnością z inwestowaniem w nieruchomości i ich obrotem na własny rachunek.

Podklasa ta obejmuje:

  • kupno i sprzedaż nieruchomości własnych lub dzierżawionych, takich jak:
    • budynki mieszkalne i mieszkania,
    • budynki niemieszkalne, włączając obiekty wystawowe, magazyny, centra handlowe,
    • grunty;
  • podział nieruchomości na parcele, bez rekultywacji gruntów.

Podklasa ta nie obejmuje:

  • realizacji projektów budowlanych do sprzedaży, sklasyfikowanej w 41.10.Z,
  • podziału ziemi w celu jej ulepszenia, sklasyfikowanego w 42.99.Z,

Wynajem i zarządzanie nieruchomościami własnymi lub dzierżawionym – 68.20.Z

Podklasa ta obejmuje:

  • wynajem i zarządzanie nieruchomościami własnymi lub dzierżawionymi, takimi jak:
    • budynki mieszkalne i mieszkania,
    • budynki niemieszkalne, włączając obiekty wystawowe, magazyny, włącznie z przeznaczonymi na użytek handlu hurtowego artykułami rolno-spożywczymi umożliwianego przez rolno-spożywcze rynki hurtowe,
    • grunty,
  • wynajem domów, mieszkań i apartamentów, włączając umeblowane, na dłuższy okres użytkowania, tzn. w cyklu miesięcznym lub rocznym, miejsc pod przewoźne domy mieszkalne, miejsc w schroniskach dla zwierząt gospodarskich.

Podklasa ta nie obejmuje:

  • działalności hoteli, letnich domów, wynajmu pokoi gościnnych, pól namiotowych, kempingów i pozostałych obiektów i miejsc zakwaterowania na krótkie pobyty, sklasyfikowanej w odpowiednich podklasach działu 55.

Pośrednictwo w obrocie nieruchomościami – 68.31.Z

Podklasa ta obejmuje działalność agencji obrotu nieruchomościami w zakresie:

  • pośrednictwa w kupnie, sprzedaży i dzierżawie nieruchomości,
  • doradztwa i szacowania wartości nieruchomości związanych z jej kupnem, sprzedażą lub dzierżawą.

Podklasa ta nie obejmuje:

  • działalności prawniczej, sklasyfikowanej w 69.10.Z.

 Zarządzanie nieruchomościami wykonywane na zlecenie – 68.32.Z

Podklasa ta nie obejmuje:

  • działalności prawniczej, sklasyfikowanej w 69.10.Z,
  • działalności usługowej związanej z utrzymaniem porządku w budynkach, włączając sprzątanie wnętrz, konserwacji i drobnych napraw, usuwania śmieci, usług ochrony, sklasyfikowanej w 81.10.Z,
  • obsługi związanej z utrzymaniem porządku w takich obiektach jak: bazy wojskowe, więzienia i inne obiekty (z wyłączeniem zarządzania urządzeniami komputerowymi), sklasyfikowanego w 81.10.Z.

Jaki rodzaj opodatkowania wybrać do swojej działalności biura nieruchomości?

Żeby zdecydować się na formę opodatkowania w naszej jednoosobowej działalności powinniśmy dowiedzieć się jakie są dostępne formy opodatkowania. Następnie w oparciu o nasz biznesplan możemy zdecydować się na najlepszą dla nas formę opodatkowania. Poniżej pokrótce  opisałem dostępne formy opodatkowania oraz na końcu tej części poradnika podsumowałem z jaką formą opodatkowania miałem do czynienia przy jednodobowej działalności gospodarczej.

Niestety ta część poradnika nie jest poradą podatkową 😛 – dlatego zachęcam Ciebie do własnej analizy oraz konsultacji na sam początek z przyszłą księgową, która powinna pomóc w wyborze optymalnej formy opodatkowania dla nas. Więcej informacji o dostępnych formach opodatkowania znajdziesz pod poniższym linkiem.

Ubezpieczenie OC pośrednika nieruchomości

Czy w k każdej firmie zajmującej się pośrednictwem nieruchomości wymagane jest ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej za szkody wyrządzone w trakcie wykonywania usługi pośrednictwa nieruchomości? Odpowiedź jest zapewne oczywista natomiast warto zastanowić się jaką rolę odgrywa owe ubezpieczenie przy współpracy z klientem.

Poza oczywiście najistotniejszą kwestią „trzeba czy nie trzeba” zwróćmy uwagę na dwie rzeczy:

  • firma, która posiada takie ubezpieczenie wygląda na bardziej godną zaufania w oczach klientów
  • z czyjej kieszeni zostaną pokryte szkody wyrządzone w związku z wykonywanym przez nas zawodem pośrednika (albo raczej jako następstwo naszego doradztwa/usługi)?

Posiadanie ubezpieczenia niesie ze sobą same korzyści, a jednorazowa kwota ubezpieczenia płatna co roku może z nawiązką pokryć ewentualne szkody.

Czy mam obowiązek wykupić ubezpieczenie OC?

Właściciel biura świadczący usługę pośrednictwa nieruchomości ma obowiązek wykupienia ubezpieczenia OC. Ten wymóg został narzucony ustawowo, a regulują go przepisy Ustawy o gospodarce nieruchomościami.  W artykule 181  pkt 1-4 tejże ustawy znajdziemy podstawowe informacje dotyczące obowiązkowego ubezpieczenia OC pośrednika nieruchomości.

Przy uruchomieniu nowej działalności mamy obowiązek posiadać obowiązkowe ubezpieczenie oraz zobligowani jesteśmy do przedłożenia klientowi kopi polisy ubezpieczenia OC.

Obowiązek ubezpieczenia dotyczy zarówno:

  • firmy prowadzonej w formie jednoosobowej działalności gospodarczej
  • spółka z ograniczoną odpowiedzialnością
  • oraz wspólnicy w spółce cywilnej

Dlatego nie zwlekaj i dowiedz się ile wyniesie Ciebie składka ubezpieczenia OC, która zależna jest od sumy ubezpieczenia.

Wdrożenie RODO w biurze nieruchomości

W związku z wejściem w życie  aktualizacji ustawy o ochronie danych osobowych z 10 maja 2018 roku również na właścicielach biur nieruchomości ciąży obowiązek wdrożenia procedur i niezbędnej dokumentacji wynikającej z tej ustawy.

No dobrze, ale czym jest RODO?

Jest to skrót od Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych, które wprowadza m. in. nowe prawa Klientów oraz obowiązki na  administratorów danych osobowych przetwarzających dane swoich klientów. Poniżej wymieniłem kluczowe pytania, na które odpowiedzi są przygotowywane pry sporządzeniu dokumentacji RODO:

  • Dlaczego dane klienta są przetwarzane?
  • Czy klient może mieć dostęp do swoich danych?
  • Kto jest administratorem danych osobowych klienta?
  • Jak klient może  skontaktować się z Inspektorem ochrony danych?
  • W jakim celu biuro nieruchomości przetwarza  dane osobowe klienta?
  • Jakie rodzaje, kategorie danych osobowych biuro nieruchomości przetwarza?
  • Kto jest odbiorcą danych klienta?
  • Jak długo dane osobowe będą przechowywane przez  biuro nieruchomości?
  • Jakie uprawnienia  przysługują klientowi?

Zapewne są to nie wszystkie pytania wynikające z obowiązku ustawowego. Powinniśmy  pamiętać o tym, że założenie biura nieruchomości wiąże się z przygotowaniem niezbędnej dokumentacji oraz przygotowania procedur wynikających z ustawy. Osobiście zachęcam do skorzystania z pomocy prawnika specjalizującego się w przygotowaniu dokumentów RODO dla biur nieruchomości.

Aspekty techniczne założenia biura nieruchomości

Kolejnym krokiem na drodze do założenia i uruchomienia własnego biura nieruchomości są aspekty techniczne. Na tym etapie mamy już:

  • założoną firmę w odpowiedniej dla nas formie prowadzenia działalności
  • wiemy jak będziemy rozliczać się z tytułu generowanych przychodów
  • mamy już obsługę księgową oraz adres prowadzenia działalności
  • mamy odpowiedni PKD naszej działalności
  • wiemy ile wyniesie nas ZUS na początkowym etapie prowadzenia firmy

Czy to wystarczy, żeby uruchomić biuro nieruchomości, które już w pierwszych miesiącach zacznie przynosić przychody?

Z doświadczenia wiem, że jest kilka fundamentów (aspektów technicznych), bez których zarabianie systematycznych pieniędzy w biurze nieruchomości jest niemożliwe.

Co warto wiedzieć przed uruchomieniem biura nieruchomości

W tej części artykułu przede wszystkim napiszę o:

  1. Podstawowym modelu pracy biura nieruchomości, na który składa się między innymi: zatrudnienie nowych pracowników, wybór odpowiedniego segmentu rynku nieruchomości w naszej lokalizacji.
  2. Niezbędne narzędzia ułatwiające pracę biura nieruchomości takie jak: crm dla biura nieruchomości, przeglądarka ofert prywatnych, program do rzutów mieszkań, niezbędny sprzęt fotograficzny i program do poprawiania zdjęć.
  3. Wzorach dokumentów, dzięki którym zbierzemy informację o nieruchomości, nawiążemy współpracę z klientami czy pomożemy w przygotowaniu umowy najmu czy przedwstępnej umowy sprzedaży nieruchomości.
  4. Posiadaniu własnej bazy wiedzy, która będzie pomocna przy wdrażaniu nowych agentów nieruchomości. W poniższym artykule znajdziesz więcej informacji o tym jak wygląda praca pośrednika nieruchomości w praktyce.  Na jej gruncie powtarzają się sytuacje gdzie sprawdzona baza wiedzy może oszczędzić sporo czasu przede wszystkim nowym agentom, którzy dopiero się uczą. Potrzeba posiadania własnej bazy wiedzy jest tym większa im więcej nowych pośredników zatrudniamy.
  5. Niezbędnych szkoleniach sprzedażowych odpowiadających za nasze kompetencje i umiejętności rozmowy z nowymi klientami.
  6. Szkoleniach uwzględniających aspekty prawne, które są podstawą zawierania umowy najmu i transakcji sprzedaży nieruchomości.

To wszystko aktualnie jest w opracowaniu dlatego zachęcam Cię w międzyczasie do zapoznania się z pozostałymi artykułami, które przygotowałem na blogu. Jeżeli jest temat dotyczący pracy pośrednika nieruchomości, który Ciebie nurtuje – napisz do mnie przez formularz kontaktowy, a postaram się pomóc :).

Do później,

Paweł

Przejdź do poprzedniego artykułu Poprzedni artykuł

Przeglądarka ofert prywatnych - jak ją wybrać

Następny artykuł Przejdź do następnego artykułu

Szkolenia nieruchomości dla pośrednika - co wybrać

Przewiń na górę strony
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności . Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi. Polityka prywatności.