W tym artykule dowiesz się jak napisać skuteczny opis sprzedaży, najmu nieruchomości, dowiesz się również jakie informacje powinna zawierać oferta, żeby zaciekawić klienta i zachęcić go do kontaktu z Tobą. Artykuł zawiera informacje o czynnikach decydujących o tym, dlaczego klient chętnie przegląda propozycje nieruchomości. Zastanawiałeś się w jaki sposób klient szuka nieruchomości?
Spis treści
To pierwsze pytanie, które powinniśmy sobie zadać, żeby przygotować opis, który zachęci go do kontaktu z nami.
Klienci przede wszystkim wpisują w wyszukiwarce internetowej hasła dzięki którym znajdą interesującą ich ofertę .
Jak wyszukuje klient ?
Poniżej podam przykład słowa kluczowego, wpiszę je do wyszukiwarki oraz sprawdzę jakie informacje się pojawiają:
Po wpisaniu informacji, które interesują klienta w pierwszej kolejności pojawiają się:
Klient zainteresowany zakupem nieruchomości sprawdza poszczególne adresy stron internetowych w poszukiwaniu interesujących go propozycji.
Każdy z nas z doświadczenia wie, że nie przegląda więcej propozycji stron po wpisanym wyszukiwaniu niż pierwsze 10.
Poniższe dane z 2013 wygenerowane przez firmę ClickZ Group Limited przedstawiają średnią klikalność na słowa kluczowe wpisywane do wyszukiwarki .
Przede wszystkim pierwsze 3 pozycje są najczęściej klikanym miejscem przez użytkowników wyszukiwarki. Potwierdzam to ze swojego doświadczenia. Zazwyczaj przeglądam propozycje do 5 pozycji :).
Na naszej liście wyszukiwania pierwszy pojawił się portal otodom.pl.
Klient przechodzi bezpośrednio na portali szuka oferty/ ofert, które mogą go zaciekawić.
Poniżej to co widzi klient w pierwszej kolejności:
Do przejrzenia będzie ponad 3000 ofert.
Pytanie czy klient ogląda wszystkie oferty ?
Z doświadczenia wiem, że klient stara się od razu znaleźć interesującą go treść.
Przeglądanie takiej ilości ofert jest bardzo męczące i czasochłonne. Klienci pracują, wolny czas również zapełniony mają zajęciami, a oglądanie nieruchomości to zajęcie prawie na cały etat 🙂 .
Poniżej lista proponowanych ofert przez portal. Klient może rozwinąć listę i zobaczyć w pierwszej kolejności te wypromowane oferty:
Na pierwszej stronie do przejrzenia są 24 oferty mieszkań. Stron jest 139 – przeglądania mamy przynajmniej na 10 dni 🙂
Klient przeglądając listę ofert szuka takich propozycji, które na pierwszy „rzut oka” będą zbliżone do wyobrażenia o nieruchomości.
Klient patrzy na:
W taki właśnie sposób odbywa się sposób filtrowania ofert przez klientów.
Zazwyczaj jak już klient trafi na określony portal to zaczyna się proces przeglądania ofert na portalu.
Proces polega na sprawdzaniu poszczególnych parametrów, które klient wpisuje do wyszukiwarki portalu:
Czynnikiem, który istotnie wpływa na proces szukania nieruchomości jest aktualna sytuacja życiowa klienta.
Klient, który przeprowadza się w poszukiwaniu pracy i ma określony czas na przeprowadzkę chce działać szybko.
Klient, który chce zwiększyć swój metraż, ponieważ planuje powiększyć rodzinę może sobie pozwolić na rozłożenie poszukiwania w perspektywie jednego roku.
Chyba, że rodzina już się powiększyła i klienci nie mogą rozłożyć poszukiwania w czasie.
Istotna jest świadomość różnych sytuacji życiowych, w których znajdują się nasi klienci.
Klient, który zaczyna swoją przygodę z zakupem nieruchomości przegląda jak najwięcej ofert nieruchomości, żeby:
Wspomniałem wcześniej jak klient szuka ofert nieruchomości. Znając sposób w jaki klient wyszukuje nieruchomości możemy się domyślić, że będzie oglądał oferty, które przykują jego uwagę, które go zaciekawią.
Przy sporej ilości ofert klient przegląda propozycje skanując informacje, które widzi.
Skanuje:
Pozostałe parametry może zmieniać dowolnie ponieważ są dostępne w wyszukiwarce.
Jest to pierwszy drogowskaz przy tworzeniu skutecznych opisów nieruchomości.
Dobrze przygotowane Zdjęcie Nieruchomości + Chwytliwy Tytuł Nieruchomości = Zainteresowany Klient przeglądający naszą ofertę
Wykonaliśmy świetną pracę, ponieważ klient wszedł na nasze ogłoszenie !
Świetnie i co dalej 🙂 ?
Pamiętaj, że każdy internauta odwiedzając skanuje Twoją ofertę w poszukiwaniu informacji.
To prawda, że dobre zdjęcia nieruchomości same się sprzedają. Przygotowanie nieruchomości do zdjęć i sam proces robienia oraz przerabiania zdjęć to temat na osobny artykuł. Przygotuję i podlinkuję z tego miejsca do poradnika Jak zrobić dobre zdjęcia mieszkania.
Klient wchodząc na nasze ogłoszenie szuka przed wszystkim informacji, które go interesują. Może interesować się:
Trzeba ułatwić klientowi kontakt z nami.
Dlatego odpowiednia budowa ogłoszenia pomaga w tym klientowi zamiast zniechęcić go do kontaktu z nami.
Może się zdarzyć, że klient ma wątpliwości czy wykonać telefon oraz wysłać zapytanie.
Wątpliwości polegają na tym, że klient nie jest przekonany do kontaktu z agentem nieruchomości.
Dlatego często klienci patrzą również na nasze zdjęcie ( miniaturka w prawym górnym rogu większości ogłoszeń ) oraz pozostałe oferty biura.
Warto !
Dodaj miniaturkę swojego zdjęcia do portalu.
Jeśli jest taka możliwość ( portal gratka.pl , nieruchomosci-online.pl ) dodaj opis swojej specjalizacji, napisz kilka słów o tym jak działasz i dlaczego właśnie warto z Tobą współpracować.
Przejrzyste ogłoszenie nieruchomości ułatwia wyszukiwanie interesujących nas informacji. Klient poza tym, że weryfikuje ofertę, również ma możliwość dowiedzieć się znacznie więcej o mieszkaniu.
Jest to ogłoszenie wypełnione wizualnymi wskazówkami dla czytelnika gdzie znajdują się ważne treści. Przejrzysty opis naprowadza klienta na istotne informacje oraz ułatwia poruszanie się między treściami.
Ciekawy tytuł ogłoszenia zachęca klienta do przeczytania całego ogłoszenia.
Chwytliwy tytuł zwiększa ilość wyświetleń oferty.
Co za tym idzie skuteczny tytuł oferty zwiększa ilość zapytań mailowych oraz telefonicznych.
Przyciągniesz klienta przedstawiając kluczową cechę nieruchomości jeśli jest jedna,
przedstawiając korzyść płynącą z posiadania nieruchomości.
Tytuł powinien wyróżnić się na tle innych ofert w liście wyszukiwania.
Pamiętaj, że na portalu otodom.pl masz do dyspozycji 50 znaków na tytuł.
Możesz zacząć od:
Przestronne…
Funkcjonalne…
200 metrów do…
Z balkonem…
Z windą…
W samym centrum…
Funkcjonalny rozkład…
Koncepcji jest wiele dlatego trzymaj się schematu, żeby przedstawić kluczową cechę, korzyść oraz jeśli dostrzegasz to przewagę nad innymi ofertami o podobnych parametrach.
Klient doceni Twoje starania i wyświetli Twoją ofertę.
Twoja oferta może być
„Funkcjonalna w samym centrum z balkonem” 🙂
Planując strukturę ogłoszenia, tworzymy doświadczenie czytelnika.
Dlatego jest to ważne, żebyś posiadał określony schemat ogłoszenia podzielony na części.
Uważam, że każdy może wypracować swój schemat.
Ja proponuję podział ogłoszenia na następujące części:
Tytułem zawsze jest pierwsze 50 znaków, które pojawia się w liście ofert na portalu otodom.pl
Po przejściu do szczegółów oferty tytuł jest również powtórzony nad zdjęciami:
Tytuł jest i powinien być również zdaniem otwierającym dlatego ważne, żebyś w pierwszym zdaniem zachęcił internautę.
Unikaj informacji, które pojawiają się w szczegółach ( parametrach ) ogłoszenia:
Zdanie otwierające może być cechą nieruchomości oraz korzyścią płynącą z zakupu dla klienta.
Powyższy zabieg zwiększa szansę zaciekawienia czytelnika, co za tym idzie zwiększa się szansa, że klient do Ciebie zadzwoni i napisze.
Na pozostałych portalach tytułem są parametry dobrane przez portal nieruchomości dlatego pierwsze zdanie opisu powinno być tytułem/zdaniem otwierającym.
Na gratka.pl
Na nieruchomosci-online.pl
W tej części opisujesz mieszkanie:
W tej części opisujesz lokalizację:
W tym miejscu możesz dopisać wszystkie pozostałe informacje, których nie zawarłeś, a uważasz, że są istotne. Na przykład:
Każdy opis powinien być zakończony wezwaniem do działania.
Jeden pozytywny bodziec dla klient może zdecydować o tym, że właśnie zadzwoni do Ciebie.
Przekonaj się, że warto i Zadzwoń do mnie 😉
Paweł Jarczak
XXX nieruchomości
tel. 000 000 000
Ja zawsze stosuję krótką informację:
„Opis oferty zawarty na stronie internetowej sporządzany jest na podstawie oględzin nieruchomości oraz informacji uzyskanych od właściciela, może podlegać aktualizacji i nie stanowi oferty określonej w art. 66 i następnych K.C.”
Pamiętaj o kluczowych założeniach przy pisaniu ogłoszenia.
Kieruj ogłoszenie bezpośrednio na „Ty” do klienta.
Pisz w zwięzły konkretny sposób.
Używaj prostego języka bez rozbudowanych ciągów zdań. Krótkie zdania czyta się zdecydowanie łatwiej.
Trzymaj się schematu, żeby w jednym akapicie przedstawić jedną myśl. Dzięki temu czytelnik szybciej zrozumie Twoje przesłanie.
Nie pisz wypracowania.
Lepszy efekt osiągniesz jeśli jeden akapit będzie miał 4-5 linijek tekstu a nie więcej.
Określ docelową grupę klientów i pisz bezpośrednio do nich.
Czym jest docelowa grupa?
Klienci, którzy są zainteresowani zakupem domu na obrzeżach miast nie będą szukać domu w centrum.
Klient poszukujący kawalerki nie będzie szukał przedszkola i szkoły dla swoich dzieci.
Klient szukający mieszkania w ścisłym centrum nie koniecznie jest zainteresowany terenami rekreacyjnymi, ponieważ zazwyczaj w samym centrum brakuje takich terenów.
Żeby ułatwić klientowi poruszanie się po opisie zastosuj również:
Umiejętne wykorzystanie języka korzyści spowoduje, że klient z zniecierpliwieniem i uporem będzie dzwonił do Ciebie aż odbierzesz :).
Czym jest język korzyści?
Jest to umiejętność przyjęcia perspektywy klienta i zrozumienie jego potrzeb.
Jak odróżnić cechę nieruchomości od korzyści płynącej z jej posiadania?
Zadaj sobie poniższe pytania, które pomogą Tobie odróżnić cechę nieruchomości od korzyści.
Przykład z wykorzystaniem poniższych pytań:
Co to jest ?
Co to daje klientowi ?
Co mu to daje, że to mu daje ?
Analogicznym sposobem w łatwy sposób dowiemy się jakie korzyści płyną z posiadania poszczególnych nieruchomości dla różnych grup docelowych klientów.
Czyli wezwanie do działania 🙂
Tworzymy ogłoszenie, żeby zaciekawić klienta i zachęcić go od kontaktu.
Dobre zdjęcia + skuteczny tytuł oferty decydują o tym czy klient odwiedzi naszą ofertę,
odpowiednio przygotowany opis zaciekawi klienta i rozbudzi jego emocje,
natomiast czy klient do nas zadzwoni i napisze od razu zależne jest przed wszystkim od Skutecznego Wezwania do Działania.
Poniżej przedstawiam kilka sprawdzonych CTA.
Koniecznie poznaj skuteczne CTA !
Przygotowanie oferty to rutynowa czynność przy pracy każdego Agenta Nieruchomości. Uważam, że ten proces w naszej pracy powinien być łatwy i przyjemny.
Przede wszystkim dobre zdjęcia są kluczem do serc klientów. Zadbaj o tą część a zauważysz wzrost zapytań mailowych i telefonicznych.
Kolejna kwestia to odpowiednio przygotowany schemat ( szkielet ) ogłoszenia, który możesz za każdym razem wykorzystać do stworzenia nowej oferty.
Ile czasu poświęcasz na napisanie samego opisu: 10 min, 15 min, 25 min ?
Zadbaj o to, żeby podczas oglądania nieruchomości zapamiętać jak najwięcej przydatnych informacji.
Doświadczeni pośrednicy nieruchomości potrzebują o wiele mniej czasu na zapamiętanie praktycznie wszystkich istotnych parametrów do napisania ogłoszenia.
POLECAM: